luni, 24 octombrie 2011

Negrese si de ce m-am apucat eu de raw...


         
       Toata lumea zice ca nu te prea apuci de raw pentru ca o duci bine si ca ai o sanatate excelenta...ei bine...cam asa e...
      Eu am 20 de ani..sunt tanara...nu am avut niciodata probleme de sanatate in afara de raceli si altele usoare pana acum 2 ani cand mergand la un control mi s-a gasit pe ovarul drept un chist de 3,8 cm...in afara de menstruatii neregulate nu aveam alte simptome. La inceput doamna doctor mi-a spus ca poate este sindromul ovarelor polichistice si a inceput tratamentul...ceva mai usor pentru inceput...nu a mers....apoi m-a trecut pe anticonceptionale foarte puternice pentru 3 luni...n-au mers nici astea...iar in iarna cand am fost chistul era tot acolo, aceleasi dimensiuni(incepuse deja sa imi cauzeze discomfort chistul...toata vacanta de Craciun m-a intepa). Atunci doamna doctor mi-a spus ca s-ar putea sa fie endometrioza...nu stiam ce e aia dar dupa ce fata a pus mi-am dat seama ca n-are cum sa fie de bine...mi-a mai dat inca 6 luni de anticonceptionale...pastilele astea mi-au facut creierii praf! Pe fondul vestii si al stresului de la scoala am tras o depresie groaznica...citeam toata ziua despre endometrioza...despre felul in care boala asta schimba viata unei femei...despre grupuri de suport( aici te prinzi ca e nasol...nu se fac grupuri de suport pt conjunctivita sau ciuperca piciorului)...despre faptul ca in unele tari boala asta e vazuta ca un handicap...numa lucruri care ma faceau si mai deprimata...Erau zile cand nu vroiam sa ma dau jos din pat( suna a cliseu dar asa e)...ei bine...in aprilie...am avut dureri timp de 2 saptamani...ma intepa ovarul, piciorul drept era amortit si in spate parca aveam sulite...ingrozitor!!!  Era o durere suportabila pe parcursul zilei...seara ma lua nasolul....pe la  mijlocul lunii trecuse...dar tot aveam discomfort din cauza chistului...nu puteam sa ridic piciorul drept in fata sau sa fandez...pana sa imi trag papucii in picioare era o problema...

 In perioada aia incepusem sa ma vad cu un tip foarte intersant :D care era vegetarian...mi s-a parut SF..sincer! Si tot mancand impreuna la pranz si seara si de, bineinteles, lene faceam numa mancare fara carne...el gatea fara carne...deci a fost o perioada fara carne....in aceeasi perioada am dat de blogul Oliviei Steer...a fost alt soc..mi-a luat ceva sa asimilez ce scria acolo...eu spre deosebire de Kinga care de cativa ani buni e interesata de sanatate si asa...am fost mai miserupista...adica da-i cu Mec, KFC, pizza.( intelegeti unde bat...)...bere in oras, tarie la chefuri...multe elemente nocive care impreuna cu programul tipic al unui student la arhitectura au cam dat in ce va scriam mai sus. Revenind...dupa ce am renuntat la carne(fara sa imi dau seama) am taiat ouale( asta era marea problema la mine....niciodata nu le-am avut cu lactatea...singura branza pe care o mancam era mozzarela si aia numa pe pizza...lapte nu...iaurt nu...)...si la nici o luna am inceput sa mananc raw...90%..cam cum mananc si acum......ce mananc gatit este humusul, rar fasole si cartofi la cuptor cand chiar simt nevoia de ceva cald...adica cand e frig rau afara....nu ma intereseaza sa fiu 100% raw si nici nu fac din asta viata mea...eu vreau sa fiu arhitect...ce mananc si cum mananc a intrat deja atat de adanc in obisnuinta incat nu ma tenteaza nici produsele animale, nici prajituri...nu le mai vad ca pe mancare.

   In iulie m-am prezentat la control...ma asteptam sa imi sugereze laparoscopie, sa vrea sa taie ceva din mine...ei bine...cand sa vada chistul...ia-l de unde nu-i...nu mai era nimic acolo...ovarul era doar putin inflamat ca a sustinut chistul atata timp...in rest...nimic! Am ramas socata! O sa recunosc ca am incpeut sa plang...timp de 6 luni mi-am facut nervi si ganduri si am fost cu mintea praf...incat atunci cand mi-a zis a iesit tot din mine...
Acum...cat au fost anticonceptionalele( care inainte de dieta vegana nu au adus nici o schimbare) si cat dieta...Dumnezeu stie...cert e ca pe mine m-a ambitionat foarte tare sa ma tin de stilul asta de viata. O sa scriu in alt post mai multe despre schimbari...acum reteta si trec la altele:)

 Soooo....brownies. Sunt o droaie de retete raw insa preferata mea e asta:

   200 g migdale
   200 g nuca
   200 g curmale( prefer sa folosesc curmale sa indulcesc unde se poate)
   cacao( aici fiecare cat simte)
   3 linguri unt de cocos(organic si crud....ala de la KTC e un mare fake...n-are nici un gust si nici un miros)
   coaja de la o portocala
   scortisoara

   Nucile se maruntesc in procesator (migdalele fin iar nuca mai maricel), curmalele se fac pasta separat si la sf se amesteca cu restul ingredientelor si se preseaza pe o tava...se lasa la frigider...se taie..si de aici va descurcati :P

                                                                                                            Pa!

Un comentariu:

  1. Foarte interesanta marturisirea ta. Alexandra te felicit. uneori facem schimbari de buna voie ca ne atrage ceva sau admiram unele persoane, alteori le facem de nevoie -boala,alte situatii grele- dar important e sa fim consecventi.

    Deci esti inca tanara si nelinistita..:)

    Mi-e greu si mie cu renuntatul la oua, kefir, branza. poate tocmai ptr ca le fac in casa (nu ouale) Dar tot crude la mananc si pe astea.

    Nu stiu ce procent sa zic la mine 70-80-90 nu stiu sa calculez de-astea :) de gatit tot asa, linte, naut, mazare, cartofi copti, dar rar.cand pregatesc cine romantice sau am musafiri. dar neaparat cu pesto crud din ceva ce am prin casa. Insa eu mai fac si torturi/prajituri ptr mine si copii. aicea nu rezist. recunosc

    RăspundețiȘtergere